Výstavba stanice metra depo
Hostivař
|
||||
Informace
|
||||
Nová stanice metra bude v krajní, západní lodi haly depa
metra v Malešicích při ulici Černokostelecké. Tato stanice bude koncová
a bude využívat manipulační trať ze stanice Skalka do depa metra. Vybudování
této stanice umožní přesunout autobusové terminály na okraj kompaktní
městské zástavby a tím omezit jejich negativní vlivy na životní prostředí
Prahy 10. Půjde o přesun terminálu městských autobusů ze Skalky a meziměstských
autobusů ze Želivského. Zároveň bude v předpolí stanice vybudováno parkoviště
P+R.
Jedná se o prodloužení metra ze stanice Skalka do průmyslové zóny Malešice se stanicí v Depu Hostivař. Cílem prodloužení trasy A do stanice Depo Hostivař je umožnit zkrácení návozu cestujících do města autobusovou a příměstskou dopravou. Současně je možné přímo obsloužit malešický průmyslový a administrativní komplex v přímé pěší dostupnosti této stanice. Základní technické parametry: stavební délka 1,062 km, provozní délka 1,031 km, 1 stanice. Konkrétní přínos: z hlediska ekonomického dojde v autobusové dopravě MHD díky zkrácení vozového ramene u 12 linek k celkovému snížení dopravních výkonů ročně cca o 257 tis. vozokm. Provozní náklady této trakce bez uvažování režií se mohou snížit až o 8 mil. Kč a spotřeba nafty o 103 tis. litrů. U oblastních a dálkových spojů ČSAD dojde přenesením terminálu Želivského u 8 linek a 14ti spojů denně k roční úspoře výkonů 27,7 tis. vozokm, nákladů 860 tis. Kč a 8,6 tis. litrů PHM. V individuálním motorismu se očekává u 548 míst systému P+R v celodenní rozvaze zhruba 90 % naplněnost, 1,5 násobná obrátkovost a úspora při jedné jízdě 2 x 3,5 km. V ročním vyjádření mohou vzniknout úspory 1 730 tis. vozokm, 8,65 mil. Kč a 155 tis. litrů PHM. Nezanedbatelným kladem této realizace z hlediska ekologického je přemístění terminálu trasy A metra a terminálu návazné autobusové dopravy z lokality Skalka do lokality Depa Hostivař. Podstatná redukce výkonů nekolejové dopravy o 2 015 vozokm snižuje vznik škodlivých emisí o 24,4 tuny ročně, z toho oxidu dusíku o 8 tun. V oblasti kladných dopadů do životního prostředí nelze opomenout celkové zklidnění klimatu, parteru a hluboké zátěže v oblasti Skalka. Vzhledem k výši investičních nákladů se předpokládá účast státního rozpočtu, neboť tato investice přesahuje možnosti rozpočtu hl. m. Prahy. Termíny realizace: 07.2004-06.2006 Zahájení zkušebního provozu bez cestujících: 17.4.2006 Zahájení provozu s cestujícími: 26.5.2006 Celkové Režijní náklady akce: 867 021 000 Kč |
||||
Vizualizace
|
||||
stanice |
stanice |
stanice |
||
letecký pohled |
pojízdný chodník k nástupišti |
vstupní portál ke stanici |
hostivar nastupiste |
|
hostivar nadhled persp. |
hostivar nastupiste |
hostivar ortofoto. |
hostivar ortofoto |
|
Vizualizace: Metroprojekt a Praha
10
|
||||
Fotogalerie před výstavbou stanice
|
||||
» Fotogalerie před výstavbou stanice v depu Hostivař | ||||
Fotogalerie výstavby
|
||||
24.6.2005 |
10.8.2005 |
7.9.2005 |
2.11.2005 |
|
16.11.2005 |
1.12.2005 |
14.12.2005 |
18.1.2006 |
|
15.2.2006 |
27.2.2006 |
15.3.2006 |
22.3.2006 |
|
28.3.2006 |
31.3.2006 |
5.4.2006 |
11.4.2006 |
|
19.4.2006 |
20.4.2006 |
24.4.2006 |
2.5.2006 |
|