Pražského povstání
PPkol1.jpg
1 kolej
PPkol2.jpg
2 kolej
PPperonodschodu.jpg
nástupiště
PPstan_SPT.jpg
stanoviště dozorčího
PPvestibul.jpg
vestibul
PPvest-stanPM.jpg
stanoviště dozorčího
PPvstupzpodchodu.jpg
podchod
PPvystanm_Hrdinu.jpg
výstup směr Nám. Hrdinů
PPvystkbusum.jpg
výstup směr BUS
PPvystKischova.jpg
výstup směr ul. Kischova
PPvystupdopodchodu.jpg
výstup do podchodu
PPzperonudovest.jpg
z perónu do vestibulu
Nafotil: Jan Krblich, 2002/2003
P1010002.JPG
pohled z kabiny
P1010037.JPG
pohled z kabiny
P1010065.JPG
pohled z kabiny
P1010067.JPG
pohled z kabiny - 4 kolej PP
P1010040-1kolej.JPG
pohled z kabiny
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
P000.JPG
výluka PP-HA
P001.JPG
výluka PP-HA
P002.JPG
výluka PP-HA
P003.JPG
výluka PP-HA
P004.JPG
výluka PP-HA
P005.JPG
výluka PP-HA
P006.JPG
výluka PP-HA
P007.JPG
výluka PP-HA
P008.JPG
výluka PP-HA - spojka mezi 1 koleji a druhou
P009.JPG
výluka PP-HA - spojka mezi 1 koleji a druhou
P010.JPG
výluka PP-HA
P011.JPG
výluka PP-HA
P012.JPG
výluka PP-HA
P013.JPG
výluka PP-HA
Nafotil: Michal Kuty, asistence: Tomáš Rejdal, 14.11.2003
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Informace o stanici
Navrhovaný název 
 
Zahájení provozu ve  stanici 
 9.5.1974
Umístění 
 v prostoru pod ulicí Na Pankráci a náměstí Hrdinů (Praha 4)
Typ stanice 
 hloubená, založená v otevřené jámě, zajištěné podzemními stěnami pod
 hladinou podzemní vody
Konstrukce stanice 
 jednopodlažní železobetonová monolitická, zastropená předpínanými  prefabrikovanými nosníky
Délka stanice 
 275,3 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 8,0 m
Nástupiště 
 šířka 10,2 m, výška 3,3 m, dva pilíře u vstupu podepírají kolektor inženýrských
 sítí
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 plastický z mramorových desek
Vestibuly 
 s výstupem pevným schodištěm na výšku 3,7 m do pasáže, odtud dvěma  výstupy na uliční úroveň
Další prostory  stanice 
 služební a provozní prostory před a za nástupištní částí v počtu 63
 větrací objekt za stanicí ústí výdechem na náměstí Hrdinů
Obestavěný  prostor 
 48 641 m3
Stavební náklady 
 110,4 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 8 200, z toho nástup 4 000, výstup 4 200
Projektoval 
 Interprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Vladimír Uhlíř
Umělecká díla 
 žádná
Hlavní  stavbyvedoucí 
 ing. Eduard Králík, ing. Zdeněk Rataj
Návazná doprava 
 tramvaje a autobusy MHD na náměstí Hrdinů
 přímá obsluha obytné a administrativní zástavby
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět