Pražského povstání | |||||
1 kolej |
2 kolej |
nástupiště |
stanoviště dozorčího |
vestibul |
|
stanoviště dozorčího |
podchod |
výstup směr Nám. Hrdinů |
výstup směr BUS |
výstup směr ul. Kischova |
|
výstup do podchodu |
z perónu do vestibulu |
||||
Nafotil: Jan Krblich, 2002/2003
|
|||||
pohled z kabiny |
pohled z kabiny |
pohled z kabiny |
pohled z kabiny - 4 kolej PP |
pohled z kabiny |
|
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
|
|||||
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
|
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
výluka PP-HA - spojka mezi 1 koleji a druhou |
výluka PP-HA - spojka mezi 1 koleji a druhou |
|
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
výluka PP-HA |
||
Nafotil: Michal Kuty, asistence: Tomáš
Rejdal, 14.11.2003
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Navrhovaný
název
|
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
9.5.1974 | ||||
Umístění
|
v prostoru pod ulicí Na Pankráci a náměstí Hrdinů
(Praha 4)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, založená v otevřené
jámě, zajištěné podzemními stěnami pod
hladinou podzemní vody |
||||
Konstrukce
stanice
|
jednopodlažní železobetonová monolitická, zastropená
předpínanými prefabrikovanými nosníky
|
||||
Délka stanice
|
275,3 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
8,0 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 10,2 m, výška
3,3 m, dva pilíře u vstupu podepírají kolektor inženýrských sítí |
||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
plastický z mramorových desek | ||||
Vestibuly
|
s výstupem pevným schodištěm na výšku 3,7 m do pasáže, odtud dvěma výstupy na uliční úroveň | ||||
Další
prostory stanice
|
služební a provozní prostory před a za nástupištní částí v počtu 63 | ||||
větrací objekt za stanicí ústí výdechem na náměstí Hrdinů | |||||
Obestavěný
prostor
|
48 641 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
110,4 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 8 200, z toho nástup 4 000, výstup 4 200 | ||||
Projektoval
|
Interprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Vladimír Uhlíř
|
||||
Umělecká
díla
|
žádná | ||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Eduard Králík, ing. Zdeněk Rataj | ||||
Návazná
doprava
|
tramvaje a autobusy MHD na náměstí Hrdinů | ||||
přímá obsluha obytné a administrativní zástavby | |||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||