Kačerov | |||||
podchod pod Michelskou ul. |
schody na nástupiště |
schody k nadchodu nad obratištěm |
nadchod nad obratištěm |
podchod pod Michelskou ul. |
|
objekt stanice na povrchu |
nástupiště |
lávka z podchodu směr vrátnice metra |
1 kolej |
2 kolej |
|
zastávka BUS |
vystupní eskalátor 038 |
výjezd soupravy z depa |
výjezd soupravy z depa |
vstup z podchodu směr vrátnice metra |
|
vstup do vestibulu |
vestibul |
předprodej jízdenek |
plastika ve vestibulu |
vestibul - stanoviště dozorčího |
|
Nafotil: Jan Krblich, zima 2001
|
|||||
nástupiště |
nástupiště |
1 kolej |
2 kolej - pohled směr depo |
2 kolej - pohled směr depo |
|
2 kolej - pohled směr depo |
2 kolej - pohled směr depo |
||||
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
|
|||||
uzavřený vstup do stanice |
uzavřený vstup do stanice |
||||
Nafotil: Michal Kuty, Asistence: Tomáš
Rejdal, 15.11.2003
|
|||||
vestibul, pohled zeshora |
vestibul, pohled zeshora |
||||
Nafotil: Drak, 13.1.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
9.5.1974 | ||||
Umístění
|
mezi ulicemi Budějovická a Michelská (Praha 4)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, založená v otevřené
jámě zajištěné kotvenými pilotovými stěnami, do r. 1980 dočasně
koncová
|
||||
Konstrukce
stanice
|
jedno- až třípodlažní rámová, monolitická železobetonová
|
||||
Délka stanice
|
385 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
7-12 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 10,5m, výška 3,2 m, s dvěma řadami sloupů | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
bílé mramorové desky | ||||
Vestibuly
|
povrchový s pevným schodištěm a jedním eskalátorem na výšku 7 m | ||||
Další
prostory stanice
|
služební a provozní místnosti v podlaží nad nástupištěm a v třípodlažní části, v celkovém počtu 88 | ||||
čtyřkolejný tunel s výhybištěm za stanicí a výtažnými kolejemi do depa Kačerov po mostě přes trať ČD | |||||
podchod pod ulicí Michelskou | |||||
Obestavěný
prostor
|
59 283 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
130,4 miliónu Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v raní špičce celkem 18 800, z toho nástup 13 700, výstup 5 100 | ||||
Projektoval
|
PÚDIS Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. Zdeněk Lešetický
|
||||
Umělecká
díla
|
pískovcový reliéf ve vestibulu: ak. soch. Ladislav Gajda | ||||
skleněné vitráže ve vestibulu: ak. soch. Benjamin Hejlek | |||||
fontána v atriu: ak. soch. Jiří Kryštůfek | |||||
pamětní deska: Dobroslav Kotek | |||||
Hlavní
stavbyvedoucí |
František Lechnýř | ||||
Návazná
doprava
|
autobusové nádraží MHD se spoji do Jižního Města, Kunratic, Libuše, Modřan a ve směru do Michle a Vršovic | ||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||