Budějovická
BDkol1.jpg
1 kolej
BDkol2.jpg
2 kolej
BDkol2svlakem.jpg
2 kolej s M1
BDEdovestJIH.jpg
eskalátor do jižního vestibulu
BDstan_pmvevestJIH.jpg
stanoviště dozorčího jih
BDEzvestJIHnanast.jpg
vestibul jih
BDvstupdovestJIH.jpg
vstup do vestibulu jih
BDvstupdopodchJIHodpolikliniky.jpg
vstup do podchodu jih od polikliniky
BDjih-Ceskasporitelna(1).jpg
budova České spořitelny - jih
BDvstupdopodchJIHodDelvity.jpg
vstup do podchodu jih od Delvity
BDschodydovestSEVER.jpg
schody do vestibulu sever
BDvestibulSEVER.jpg
vestibul sever
BDvstupdovestSEVER.jpg
vstup do vestibulu sever
BDstan_SPT-DSvevestSEVER.jpg
stanoviště dozorčího sever
BDpasazSEVERvpravoodvstupu.jpg
pasáž sever
BDpasazSEVERvlevoodvstupu.jpg
pasáž sever
BDvstupdopodchSEVERodbussmDK.jpg
vstup do podchodu sever od bus
BDzapad-Ceskasporitelna(2).jpg
budova České spořitelny sever
BDsever-Raiffaisenbank.jpg
budova Raiffaisenbank sever
Nafotil: Jan Krblich, léto 2002
tunel.JPG
pohled z kabiny
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
P1010012.JPG
uzavřený vstup do stanice
P1010013.JPG
uzavřený vstup do stanice
P1010014.JPG
uzavřený vstup do stanice
P1010011.JPG
uzavřený vstup do stanice
Nafotil: Michal Kuty, asistence: Tomáš Rejdal, 15.11.2003
PC100752.JPG
prostory stanice
PC100744.JPG
prostory stanice
PC100743.JPG
prostory stanice
PC100755.JPG
prostory stanice
PC100754.JPG
prostory stanice
PC100746.JPG
prostory stanice
PC100747.JPG
prostory stanice
PC100757.JPG
prostory stanice
PC100758.JPG
prostory stanice
PC100756.JPG
prostory stanice
PC100745.JPG
prostory stanice
PC100750.JPG
prostory stanice
PC100753.JPG
prostory stanice
PC100748.JPG
prostory stanice
Nafotil: Tonda Ježek, 10.12.2003
P4120380.JPG
P4120380.JPG
P4120381.JPG
P4120381.JPG
P4120383.JPG
P4120383.JPG
Nafotil: Tomáš Rejdal, 11.4.2004
P7203658.JPG
tunel s původními zářivkami
Nafotil: Tomáš Rejdal, 20.7.2004
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Informace o stanici
Původní název 
 -
Navrhovaný název 
 
Zahájení provozu ve  stanici 
 9.5.1974
Umístění 
 v prostoru Budějovického náměstí (Praha 4)
Typ stanice 
 hloubená, založená v otevřené svahované stavební jámě, v čele zajištěné  záporovým pažením
Konstrukce stanice 
 jednopodlažní rámová monolitická
Délka stanice 
 286,4 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 9,0 m
Nástupiště 
 šířka 10,2 m, výška 3,15 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 kamenný, provedený poprvé v metru tzv. suchou montáží na kovovou konstrukci
Vestibuly 
 východní s dvěma eskalátory na výšku 4,6 m a výstupem do otevřené pasáže u  obchodního domu Domov
 západní s pevným schodištěm a výstupem na ulici I. Olbrachta
 oba vestibuly prosklené v úrovni pasáže na stropě stanice
Další prostory  stanice 
 služební a provozní místnosti před i za nástupištěm ve stejné úrovni v počtu 64
 přemostění stanice v ulici I. Olbrachta a A. Staška
Obestavěný  prostor 
 52 700 m3
Stavební náklady 
 140,2 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 18 600, z toho nástup 12 600, výstup 6 000
Projektoval 
 Interprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Břetislav Tomáš, ing. arch. Věra Machoninová
Umělecká díla 
 betonový reliéf u západního vestibulu: prof. ak. mal. Arnošt Paderlík, ak. soch.  Břetislav Novák
Hlavní  stavbyvedoucí 
 Josef Tomaides
Návazná doprava 
 autobusy MHD v ulicích I. Olbrachta, Budějovické a A. Staška
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět