Náměstí Republiky | |||||
2 kolej |
2 kolej |
1 kolej |
1 kolej |
střední loď |
|
výstup směr Nám. Republiky |
výstup směr Nám. Republiky |
výstup směr Nám. Republiky |
výstup směr Nám. Republiky |
výstup směr Mas. nádr. |
|
výstup směr Mas. nádr. |
P2121580.JPG |
výstup směr Mas. nádr. |
výstup směr Mas. nádr. |
výstup směr Mas. nádr. |
|
výstup směr Mas. nádr. |
výstup směr Mas. nádr. |
Masarykovo nádraží |
Masarykovo nádraží |
P2121569.JPG |
|
P2121570.JPG |
P2121577.JPG |
P2121578.JPG |
|||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 12.2.2006
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
-
|
||||
Navrhovaný
název
|
-
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
2.11.1985 | ||||
Umístění
|
pod náměstím Republiky a zástavbou podél ulice
Na poříčí s druhým vestibulem pod křižovatkou ulice V celnici -
Havlíčkova (Praha 1)
|
||||
Typ stanice
|
ražená pilířová unifikovaná
|
||||
Konstrukce
stanice
|
trojlodní s 18 páry prostupů na nástupiště a
montovaným ostění ze železobetonových tybinků
|
||||
Délka stanice
|
109,4 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
40,0 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 18,06 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
skleněné vypuklé čočky, tzv. "obrazovky" | ||||
Vestibuly
|
západní, s podlahou 5,65 m pod náměstím, spojen s nástupištěm tunelem s trojicí eskalátorů délky 68,6 m na 34,3 m výšky, navazuje na podchod s třemi výstupy s pevnými schodišti a eskalátorem na uliční úroveň | ||||
východní s podlahou 6,0 m pod ulicí V celnici, má eskalátorový tunel lomený: dolní na výšku 26,8 m, horní na 7,0 m; na uliční úroveň vedou 4 výstupy pevnými schodišti, z nichž jeden má také eskalátor | |||||
oba vestibuly mají podpovrchovou dvoupodlažní
monolitickou železobetonovou konstrukci, zčásti zastropenou prefabrikovanými
předpjatými nosníky, založenou v jámách zajištěných kotvenými podzemními
stěnami
|
|||||
Další
prostory stanice
|
umístěny v technologickém tunelu délky 92,5
m, vyraženém před stanicí
|
||||
počet provozních a služebních místností 158 | |||||
Obestavěný
prostor
|
98 800 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
618 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 14 800, z toho nástup 3 800, výstup 11 000 | ||||
Projektoval
|
PD-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Anna Hübschmannová,
ing. arch. Evžen Kyllar
|
||||
Umělecká
díla
|
3 dvojice skleněných stél: ak. soch. Václav Cígler a Jan Frydrych | ||||
úprava náměstí s fontánkou: ing. arch. Anna Hübschmannová | |||||
obkladové čočky: ak. soch. Václav Cígler
|
|||||
skleněná mozaika ve východním vestibulu: ak. mal. Jan Grimm | |||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
Břetislav Židlický, ing. Ivan Vácha | ||||
Návazná
doprava
|
Masarykovo nádraží ČD | ||||
tramvaje v ulicích Na poříčí a Havlíčkově | |||||
přímá obsluha centra města | |||||
Rekonstrukce stanice po
povodích 2002 |
|||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||