Kolbenova | |||||
střední loď |
střední loď |
1 kolej |
2 kolej |
souprava ve stanici |
|
souprava ve stanici |
obklad za kolejištěm |
prostup mezi kolejemi |
vstup k výtahu |
vstup k výtahu |
|
vstup k výtahu |
výtah |
eskalátor - vstup, výstup |
výstup od výtahu ve vestibulu |
vstup od výtahu ve vestibulu |
|
kolbenova, vstup do stanice |
stanoviště dozorčího |
stanoviště dozorčího |
WC a policie ve vestibulu |
nápis na vestibulu |
|
okno-dveře |
okno-dveře |
||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 16.11.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
ČKD
|
||||
Navrhovaný
název
|
-
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
8.6.2001 | ||||
Umístění
|
jižně od Kolbenovy ulice pod křižovatkou s ul.
Na Černé strouze ve Vysočanech v Praze 9
|
||||
Typ stanice
|
ražená stanice s jedním eskalátorovým
výstupem a jedním vestibulem a výtahem pro imobilní cestující
|
||||
Konstrukce
stanice
|
ražená trojlodní pražského typu ze železobetonového
ostění, ocelových sloupů a průvlaků a zkrácenou střední lodí se
sedmi páry průchodů, osová vzdálenost kolejí 21 m
|
||||
Délka stanice
|
192,068 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
26,0 m | ||||
Nástupiště
|
délka 103,5 m, šířka 18,05 m, střední loď 46 m, výška 4,2 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
klenba bílá Ecrona, stěny smaltovaný plech tmavomodrý v kombinaci se světle šedou | ||||
Vestibuly
|
povrchový, železobetonové rámy se zcela prosklenou
severní stěnou a obkladem z nerezových plechových profilů
|
||||
Další
prostory stanice
|
měnírna a distribuční transformovna, standartdní
tehchnologické prostory
|
||||
veřejné WC a trafika | |||||
Obestavěný
prostor
|
62 791 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
|||||
Obrat
cestujících
|
|||||
Projektoval
|
|||||
Architektonické
řešení
|
|
||||
Umělecká
díla
|
|
||||
Hlavní
stavbyvedoucí
|
|||||
Informace
|
Dne 8. června 2001 byla cestujícím zpřístupněna poslední stanice na úseku IV.B pražského metra, která dosud nebyla v provozu - stanice Kolbenova. Její původní název - ČKD - a umístění v areálu tohoto závodu napovídají, s jakým cílem byla navrhována. Přes to, že velké změny v tomto pražském regionu znamenají, že již nebude sloužit tisícům zaměstnanců k cestě do práce a z práce, pražský primátor Ing. arch. Jan Kasl, který stanici slavnostně otevřel za účasti vnuka původního zakladatele továrny inženýra Kolbena vyjádřil přesvědčení, že její existence významně urychlí revitalizaci jejího okolí. | ||||
Návazná
doprava
|
autobusy a tramvaje MHD | ||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||