Florenc B
Florenc_B.JPG
nástupiště
P1010056.JPG
nástupiště
P1010057.JPG
souprava 81-71 ve stanici
P1010058.JPG
souprava 81-71 ve stanici
P1010059.JPG
nástupiště
P1010060.JPG
přímý výstup
P1010061.JPG
přímý výstup
Nafotil: Michal Kuty, 11.9.2003
P5071289.JPG
prostory stanice
P5071290.JPG
nástupiště
P5071291.JPG
Chybějící písmenko
Nafotil: Tomáš Rejdal, 7.5.2004
060.jpg
060.jpg
061.jpg
061.jpg
P1010105.jpg
P1010105.jpg
P1010108.jpg
P1010108.jpg
P1010102.jpg
P1010102.jpg
P1010098.jpg
P1010098.jpg
P1010099.jpg
P1010099.jpg
Nafotil: David Jančík, 2004
florenc_1.jpg
Florenc
florenc_2.jpg
piktogramy
florenc_3.jpg
nástupiště
florenc_4.jpg
Florenc
florenc_5.jpg
Florenc
florenc_6.jpg
nástupiště
Nafotil: Michal Kuty
P2270445.JPG
střední loď
P2270447.JPG
přestup na trasu C
P2270448.JPG
přestup na trasu C
P2270450.JPG
přestup na trasu B
P2270451.JPG
přestup na trasu C
P2270449.JPG
přestup na trasu C
P2270454.JPG
přestup na trasu C
P2270457.JPG
přestup na trasu B
P2270452.JPG
přestup na trasu C
P2270455.JPG
přestup na trasu C
P2270459.JPG
vestibul pod stanicí Florenc C
P2270460.JPG
eskalátory na Florenc C
P2270462.JPG
přestup na trasu B
P2270443.JPG
sklad ve stanici
Nafotil: Michal Kuty, 27.2.2004
PB210355.JPG
uzavřený přestup na linku C
PB210365.JPG
2333 ve stanici
PB210358.JPG
nově vylepený navigační systém v souvislosti s přestupem přes společný vestibul
Nafotil: Tomáš Rejdal, 21.11.2004
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii
Informace o stanici
Původní název 
 Sokolovská
Zahájení provozu  ve  stanici 
 2.11.1985
Umístění 
 pod sady a ulicí Na poříčí (Praha 8)
Typ stanice 
 ražená, sloupová, přestupní, dočasně koncová do roku 1990
Konstrukce stanice 
 trojlodní s převýšenou střední lodí, 23 páry prostupů a ostěním montovaným  z  litinových tybinků, s možností vybudování druhého výstupního eskalátorového tunelu  s vestibulem v ulici Na poříčí; přestupní tunel se 4  eskalátory na výšku 18,8 m má  průměr 9,1 m
Délka stanice 
 109,5 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 39,0 m
Nástupiště 
 šířka 16,06 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 glazované keramické tvarovky
Vestibuly 
 povrchový s pěti podzemními podlažími, spojený s nástupištěm lomeným  tunelem;  horní 3 eskalátory překonávají výšku 18,75 m, dolní 17,6 m, sousedí  s druhým  (severním) vestibulem stanice trasy C; jejich monolitická  železobetonová konstrukce  byla založena v jámě zajištěné kotvenými  podzemními stěnami pod hladinou  podzemní vody
Další prostory  stanice 
 v technologickém tunelu před stanicí, dlouhém 133,5 m
 počet služebních a provozních místností 179
Obestavěný  prostor 
 117 154 m3
Stavební náklady 
 560 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 47 200, z toho nástup 12 500, výstup 19 600, přestup  15 100
Projektoval 
 DDP-Metroprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Vladimír Uhlíř
Umělecká díla 
 vertikální plastika času: nár. umělec Rudolf Svoboda
 úprava Švermových sadů s fontánou: ak. mal. Martin Sladký, ing. arch. Jiří Lasovský
Hlavní  stavbyvedoucí 
 Petr Lipčák
Návazná doprava 
 tramvaje v ulici Sokolovská
 autobusy v ulici Ke Štvanici
 Ústřední autobusové nádraží ČSAD Praha-Florenc
Rekonstrukce  stanice po 
povodích 2002
 
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět