Českomoravská
P3310359.JPG
nástupiště
P3310368.JPG
střední loď
P3310366.JPG
prostory stanice
P3310361.JPG
souprava ve stanici
P3310356.JPG
obratiště
P3310370.JPG
vestibul
P3310371.JPG
vestibul
 
Nafotil: Michal Kuty, 31.3.2004
P3310075.JPG
nástupiště
P3310079.JPG
obratiště
P3310080.JPG
příjezd soupravy do stanice
P3310072.JPG
prostup mezi nástupišti
P3310083.JPG
budova metra
P3310084.JPG
budova metra
P3310085.JPG
Sazka arena
P3310086.JPG
Sazka arena
P3310087.JPG
Sazka arena
P3310088.JPG
parkoviště
P3310089.JPG
parkoviště
   
Nafotil: Tomáš Rejdal, 31.3.2004
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii
Informace o stanici
Původní název 
 -
Navrhovaný název 
 Zápotockého
Zahájení provozu  ve  stanici 
 22.11.1990
Umístění 
 pod ulicí Drahobejlovou ve Vysočanech (Praha 9)
Typ stanice 
 ražená pilířová unifikovaná
Konstrukce stanice 
 trojlodní, se zkrácenou střední lodí a zasunutým technologickým tunelem o celkové  délce 184 m, se 7 páry prostupů na nástupiště a ostěním smontovaným ze  železobetonových tybinků
Délka stanice 
 217 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 25,8 m
Nástupiště 
 šířka 18,06 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 keramické tvarovky bíle glazované
Vestibuly 
 povrchový, montovaný z prefabrikovaných železobetonových prvků jako dvoutrakt o  dvou podlažích mezi ulicemi Drahobejlova, Ocelářská, Kovářská a K Moravině; s  nástupištěm spojen trojicí eskalátorů na výškový rozdíl 24 m od podlahy vestibulu,  nalézající se v hloubce 3 m pod uliční úrovní
Další prostory  stanice 
 podzemní výhybiště
 tři odstavné tunely o celkové délce 695 m
 provozní a služební místnosti v technologickém tunelu a ve vstupním objektu o  celkovém počtu 160
Obestavěný  prostor 
 89 600 m3
Stavební náklady 
 504,8 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 -
Projektoval 
 DP-Metroprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Milan Klíma
Umělecká díla 
 žádná
Hlavní  stavbyvedoucí 
 ing. Luboš Rys, Břetislav Židlický
Návazná doprava 
 autobusy MHD
 tramvaje v Sokolovské ulici
 přímá obsluha Sazka Arény a přilehlé obytné zástavby
Rekonstrukce  stanice po 
povodích 2002
 
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět