Českomoravská | |||||
nástupiště |
střední loď |
prostory stanice |
souprava ve stanici |
obratiště |
|
vestibul |
vestibul |
||||
Nafotil: Michal Kuty, 31.3.2004
|
|||||
nástupiště |
obratiště |
příjezd soupravy do stanice |
prostup mezi nástupišti |
budova metra |
|
budova metra |
Sazka arena |
Sazka arena |
Sazka arena |
parkoviště |
|
parkoviště |
|||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 31.3.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
- | ||||
Navrhovaný
název
|
Zápotockého
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
22.11.1990 | ||||
Umístění
|
pod ulicí Drahobejlovou ve Vysočanech (Praha
9)
|
||||
Typ stanice
|
ražená pilířová unifikovaná
|
||||
Konstrukce
stanice
|
trojlodní, se zkrácenou střední lodí a zasunutým
technologickým tunelem o celkové délce 184 m, se 7 páry prostupů
na nástupiště a ostěním smontovaným ze železobetonových tybinků
|
||||
Délka stanice
|
217 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
25,8 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 18,06 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
keramické tvarovky bíle glazované | ||||
Vestibuly
|
povrchový, montovaný z prefabrikovaných železobetonových
prvků jako dvoutrakt o dvou podlažích mezi ulicemi Drahobejlova,
Ocelářská, Kovářská a K Moravině; s nástupištěm spojen trojicí eskalátorů
na výškový rozdíl 24 m od podlahy vestibulu, nalézající se v hloubce
3 m pod uliční úrovní
|
||||
Další
prostory stanice
|
podzemní výhybiště
|
||||
tři odstavné tunely o celkové délce 695 m | |||||
provozní a služební místnosti v technologickém tunelu a ve vstupním objektu o celkovém počtu 160 | |||||
Obestavěný
prostor
|
89 600 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
504,8 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
- | ||||
Projektoval
|
DP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Milan Klíma
|
||||
Umělecká
díla
|
žádná
|
||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Luboš Rys, Břetislav Židlický | ||||
Návazná
doprava
|
autobusy MHD | ||||
tramvaje v Sokolovské ulici | |||||
přímá obsluha Sazka Arény a přilehlé obytné zástavby | |||||
Rekonstrukce stanice po
povodích 2002 |
|||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||