Přehled zkratek stanic
a dep
|
Trať A
|
Trať B
|
Trať C
|
MO |
Nemocnice Motol |
ZL |
Zličín |
LT |
Letňany |
PE |
Petřiny |
SD |
Stodůlky |
PR |
Prosek |
NV |
Nádraží Veleslavín |
LK |
Luka |
SZ |
Střížkov |
BO |
Bořislavka |
LZ |
Lužiny |
LA |
Ládví |
DE |
Dejvická |
HU |
Hůrka |
KB |
Kobylisy |
HR |
Hradčanská |
NB |
Nové Butovice |
NH |
Nádraží Holešovice |
MA |
Malostranská |
JI |
Jinonice |
VL |
Vltavská |
ST |
Staroměstská |
RD |
Radlická |
FR-C |
Florenc-C |
MS-A |
Můstek-A |
SN |
Smíchovské nádraží |
HN |
Hlavní nádraží |
MU-A |
Muzeum-A |
AN |
Anděl |
MU-C |
Muzeum-C |
NM |
Náměstí míru |
KN |
Karlovo náměstí |
IP |
I.P.Pavlova |
JP |
Jiřího z Poděbrad |
NA |
Národní třída |
VY |
Vyšehrad |
FL |
Flora |
MS-B |
Můstek-B |
PP |
Pražského povstání |
ZE |
Želivského |
NR |
Náměstí Republiky |
PN |
Pankrác |
SR |
Strašnická |
FR-B |
Florenc-B |
BD |
Budějovická |
SK |
Skalka |
KR |
Křižíkova |
KC |
Kačerov |
HO |
Depo Hostivař |
IN |
Invalidovna |
RO |
Roztyly |
|
PA |
Palmovka |
CH |
Chodov |
CE |
Českomoravská |
OP |
Opatov |
VS |
Vysočanská |
HA |
Háje |
KL |
Kolbenova |
|
HL |
Hloubětín |
RZ |
Rajská zahrada |
CM |
Černý Most |
Zkratky dep
|
DH |
Depo Hostivař |
DZ |
Depo Zličín |
DK |
Depo Kačerov |
SH |
spojka do depa Hostivař |
|
Zkratky změněných názvů
stanic
|
Trasa |
Zkratka |
Původní název |
Současný název |
A
|
LE |
Leninova |
Dejvická |
B
|
DU |
Dukelská |
Nové Butovice |
SV |
Švermova |
Jinonice |
MO |
Moskevská |
Anděl |
SO-B |
Sokolovská-B* |
Florenc-B |
HA |
Hakenova** |
Invalidovna |
ZA |
Zápotockého** |
Českomoravská |
CK |
ČKD*** |
Kolbenova |
C
|
FU |
Fučíkova |
Nádraží Holešovice |
SO-C |
Sokolovská-C* |
Florenc-C |
GT |
Gottwaldova |
Vyšehrad |
ML |
Mládežnická |
Pankrác |
PV |
Primátora Vacka |
Roztyly |
BV |
Budovatelů |
Chodov |
DR |
Družby |
Opatov |
KO |
Kosmonautů |
Háje |
22. února
1990 došlo k přejmenování výše uvedených stanic.
* Označení B a C začalo být používáno od roku 1985, kdy byla postavena
trasa I.B.
** Stanice byla v době přejmenování ve výstavbě.
*** Stanice byla přejmenována 1. listopadu 2000. Stanice byla v době
přejmenování ve výstavbě. |
Stanice metra - statistický
přehled
|
minimální délka nástupišťě |
100 m |
ochranné pásmo metra |
- 30 m od hranic obvodu dráhy |
|
- 35 m od osy krajní koleje u tunelu
|
|
nejhlubší stanice |
Náměstí Míru 53 m |
nejmělčí stanice |
Hůrka 1,7 m |
nejkratší mezistaniční vzdálenost |
425 m (Hlavní nádraží - Muzeum-C) |
nejdelší mezistaniční vzdálenost |
2 748 m (Nádraží Holešovice - Kobylisy) |
|
Trasa
|
A
|
B
|
C
|
Celkem
|
nástupiště
|
ostrovní
|
boční
|
ostrovní
|
boční
|
ostrovní
|
boční
|
stanice hloubené
|
3
|
-
|
8
|
-
|
15
|
2
|
26
|
stanice ražené
|
12
|
-
|
13
|
-
|
1
|
-
|
26
|
stanice povrchové
|
1
|
1
|
-
|
3
|
-
|
2
|
6
|
Celkem
|
16
|
1
|
21
|
3
|
16
|
4
|
61
|
počet vestibulů
|
20
|
32
|
27
|
79
|
průměrná vzdál. stanic
|
1060 m
|
1120 m
|
1180 m
|
1120 m
|
přestupní stanice
|
2
|
2
|
2
|
6
|
|
Stanice metra s bezbariérovým přístupem
|
|
A
|
B
|
C
|
Stanice s bezbariérovým přístupem |
Depo Hostivař |
Černý Most, Rajská zahrada |
Vyšehrad |
Stanice přístupné osobním výtahem |
Nemocnice Motol, Petřiny, Nádraží Veleslavín, Bořislavka, Dejvická, Muzeum, Skalka |
Zličín, Stodůlky, Luka, Lužiny, Hůrka, Národní třída, Florenc,
Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín |
Ládví, Kobylisy, Nádraží Holešovice, Vltavská,
Florenc, Hlavní nádraží, Muzeum, Pankrác, Budějovická, Chodov, Háje
|
Stanice přístupné plošinou |
Strašnická |
Nové Butovice, Smíchovské nádraží |
|
Stanice přístupné nákladními výtahy (s obsluhou) |
|
|
Roztyly, Opatov
|
Nadmořské výšky TK ve středu
stanice - výškový systém Bvp
|
A
|
B
|
C
|
DE |
207,85
|
ZL |
380,297
|
LT |
|
HR |
184,966
|
SD |
354,997
|
PR |
|
MA |
160,497
|
LK |
335,447
|
SZ |
|
ST |
161,997
|
LZ |
332,882
|
LA |
281,450 |
MS-A |
166,140
|
HU |
317,397
|
KB |
251,488 |
MU-A |
181,697
|
NB |
313,097
|
NH |
183,000 |
NM |
198,597
|
JI |
282,897
|
VL |
172,509 |
JP |
216,495
|
RD |
237,683
|
FR-C |
179,550 |
FL |
242,395
|
SN |
182,097
|
HN |
196,447 |
ZE |
234,600
|
AN |
159,208
|
MU-C |
201,008 |
SR |
217,456
|
KN |
162,597
|
IP |
215,131 |
SK |
226,843
|
NA |
157,490
|
VY |
235,490 |
HO |
|
MS-B |
155,989
|
PP |
232,670 |
|
NR |
153,522
|
PN |
251,838 |
FR-B |
149,497
|
BD |
260,587 |
KR |
151,006
|
KC |
238,374 |
IN |
157,024
|
RO |
255,700 |
PA |
177,573
|
CH |
289,400 |
CE |
173,081
|
OP |
298,700 |
VS |
173,470
|
HA |
292,742 |
KL |
185,597
|
|
HL |
188,097 |
RZ |
247,556
244,061 |
CM |
255,677 |
Tratě metra - statistický
přehled
|
Linka
|
Zahájení provozu
|
Stavební délka (km)
|
Provozní délka (km)*
|
Počet stanic
|
I.C |
9.5.1974 |
7,037 |
6,600 |
9 |
DK |
9.5.1974 |
|
|
|
I.A |
12.8.1978 |
5,360 |
4,675 |
7 |
II.C |
7.11.1980 |
5,331 |
5,309 |
4 |
II.A |
19.12.1980 |
2,677 |
2,658 |
3 |
III.C |
3.11.1984 |
2,421 |
2,236 |
2 |
SH |
2.11.1985 |
2,753 |
2,638 |
|
I.B |
2.11.1985 |
5,410 |
4,870 |
7 |
DH |
2.11.1985 |
|
|
|
SR |
11.7.1987 |
|
|
1 |
III.B |
26.10.1988 |
5,006 |
4,887 |
3 |
SK |
4.7.1990 |
|
|
1 |
II.B |
22.11.1990 |
4,504 |
4,430 |
4 |
V.B |
11.11.1994 |
5,032 |
5,111 |
5 |
DZ |
11.11.1994 |
|
|
|
IV.B |
8.11.1998 |
6,447 |
6,406 |
3 |
HL |
17.10.1999 |
|
|
1 |
KL |
8.6.2001 |
|
|
1 |
IV.C1 |
26.6.2004 |
3,715 |
3,888 |
2 |
HO |
26.5.2006 |
0,636 |
1,026 |
1 |
IV.C2 |
8.5.2008 |
4,602 |
4,420 |
3 |
V.A |
6.4.2015 |
6,134 |
5,968 |
4 |
Linka
|
Stavební délka (km)
|
Provozní délka (km)
|
Počet stanic
|
A |
17,558 |
16,97 |
17 |
B |
26,399 |
25,77 |
24 |
C |
23,177 |
22,41 |
21 |
Síť metra |
67,134 |
65,15 |
61 |
* vzdálenost středů koncových stanic v 1. koleji
|
|
Souhrnné statistické údaje o tratích metra
|
vlastní trať |
109,1 km |
spojovací koleje mezi tratěmi |
3,2 km |
manipulační koleje (odstavné, spojky do dep apod.) |
4,9 km |
zkušební traťě |
5,2 km |
koleje v depech |
32,2 km |
celkem |
154,6 km |
|
hloubené jednokolejné tunely (celková délka) |
28,124 km
|
hloubené dvoukolejné tunely (celková délka) |
0,637 km |
ražené jednokolejné tunely (celková délka) |
76,160 km |
ražené dvoukolejné tunely (celková délka) |
0,700 km |
mosty (celková délka) |
1,377 km |
|
minimální použitý poloměr oblouku na tratích metra |
350m |
minimální použitý spád podzemních traťových úseků |
3 promile |
maximální použitý spád podzemních traťových úseků |
40 promile |
maximální použitý spád kolejí ve stanicích |
3 promile |
nejhlubší úsek |
Hradčanská-Malostranská: 68m |
|
vzdálenost mezi tunelem a dnem Vltavy (průměr) |
20m |
|
průměr tunelů traťových |
5,1m |
staničních |
7,8m |
eskalátorových |
9,5/7,8m (elipt.průřez) |
Za správnost údajů neručíme,
Podklady: DP PRAHA, poslední aktualizace: 4.4.2015
|
|
|
|
|
|