Přestavba uzlu - změny oproti
roku 2005
|
||||
Oproti odhadu z roku minulého dochází k těmto změnám: 1. přiřazení nově známých termínů ke stavbám Jedná se o vypsané stavby Praha Libeň - Praha Běchovice a Benešov u Prahy - Stránčičce. 2. zařazení zastávky Praha - Rajská Zahrada Přípravná dokumentace se sice protahuje o výměnu architekta projektu ve snaze ušetřit peníze, ale konečně začíná nabývat alespoň trošku reálných rozměrů. 3. odložení likvidace Masarykova nádraží V zájmu strany s rozhodujícím vlivem v Praze (v rámci boje o lukrativní pozemky) sice je zrušení Masarykova nádraží spolu se zrušením trati mezi Masarykovým nádražím a Dlouhou Mílí, resp. odbočkou Stromovka, ale není jasno, kdo by zaplatil případné propojení Bubnů s Hlavním nádražím, kterým by se to dalo omluvit. Dráha navíc netuší, co si město chce v budoucnu objednat v oblasti příměstské dopravy, a tak myšlenku zavrhuje s argumentací, že by se to na Hlavním nevyjezdilo. Předpokládáme, že diskuze budou probíhat po tu dobu, než se postaví metro na letiště, a tak vypouštíme likvidaci Masarykova nádraží z krátkodobého odhadu. 4. vypuštění vybraných zastávek Do doby, kdy bude ujasněno kdo a z čeho bude výstavbu zastávek financovat, vypouštíme z Odhadu většinu navržených zastávek s výjimkou těch, na kterých t.č. probíhají projekční práce a nezasahují do následujících chystaných staveb. Není pravděpodobné, že by do roku 2010 byly tyto zastávky zřízeny, a i ty, které v odhadu ponecháváme, jsou zahaleny do mlhy otazníků… 5. posvěcení tunelové varianty úseku koridoru mezi Prahou a Berounem vládou 6. zrušení Hrabovské spojky v současném stavu + zanesení nových staveb Na spojce byl zastaven provoz s koncem grafikonu 2004/2005 v prosinci roku 2005. Červeně, jako úsek ve stavbě, jsme označili úsek Praha Libeň - Praha Běchovice (včetně). Historie(změny oproti roku 2004+východiska odhadu 2005) |
||||
Východiska odhadu 2006
|
||||
Hotové:
Vypsané stavby:
(číslování linií převzato ze studie firmy Metroprojekt 2002) Ve výstavbě zastávek nedošlo k žádnému posunu - stále se neví, kdo by je měl platit. Co se týče linií MDL, množí se hlasy, že by město již mohlo mít připravené prostředky na pokrytí nákladů linie 30 Roztoky - Libeň - Hostivař - Stránčice . Je tedy možné, že se této linie (v rozsahu omezeném stavbou Stránčice - Praha Hostivař) Pražané konečně dočkají. Prameny: - web Nové Spojení ( http://www.novespojeni.cz ) - oznámení o výběrových řízeních ( http://www.centralniadresa.cz ) - webové prezentace věnované koridorovým stavbám - skriptum Železniční tratě a stanice (FD ČVUT) - diskusní fóra (K-report, Metroweb, DF ČD, Želpage…) |
||||
Zpracoval: -sl-, Tomáš Rejdal
Seznam použitých informačních zdrojů: viz. výše Zveřejněno: 2.6.2006, Poslední aktualizace: - |
||||
|
||||