Anglie |
Londýn
|
souprava vyjíždí ze stanice South Quay |
souprava na mostě mezi South Quay a Heron Quays |
detail napájecí kolejnice a datové smyčky |
souprava dojíždí na obrat do koncové stanice Tower Gateway |
Přímestská železnice - nádraží poblíž Tower Gateway |
Klasická přímestská železnice poblíž Tower Gateway - pohled na zhlaví částečně
zakryté soupravou: 2 hlavní trati, 4 staniční koleje, celkem 20 výměn (5
plných křížení - mezi krajními, středovými a opět krajními kolejemi - na
české poměry trochu mnoho, ale umožňuje maximální možnou propustnost vlakových
cest) |
ovládací panel pro train agenta - jeden vedle každých dveří. Pokus o výklad
ovládání tak jak jsem to odkoukal: RTD - ready to depart - svítí, pokud
je vlak ve stanici připravený k odjezdu, ADC - automatic driver control
- vlak je vedený automatikou, I - patrně chyba automatu, ROD - otevírání
dveří, CTD - odjezd vlaku, COD - zavírání dveří, dole PA - interkom (hlášky
ve stanicích jsou zásadně manuální) |
panel řízení. Během normálního provozu je panel zavřený a na sedačce před
ním sedí cestující. V případě problémů jsou cestující vyhozeni a vlak řídí
train agent. O tom, že i storjvůdci v anglii jsou zapomětliví, svědčí dodělávaný
ocelový pás (na víku mimo záběr), který zabraňuje zavření panelu, když jsou
vevnitř klíče. Dovedu si živě představit potupu, když si někdo zabouchne
své vlastní klíče vevnitř a zůstane stát s vlakem bezmocně ve stanici... |
vzdálenosti mezi stanicemi jsou někdy neskutečně krátké. Kupř na snímku
pohled z Canary Wharf do Heron Quays (mezi konci nástupišť tak maximálně
100m). Informační panely (často i u vstupu do stanice), celkem přehledně
informují o skutečné době do příjezdu další soupravy |
pohled zezadu na depo na Poplaru. Při jízdě od Poplaru směrem na Stratford
se otevře nádherný pohled na depo zepředu, bohužel jsem to nestihl vyfotit |
souprava na mostě mezi South Quay a Heron Quays ve směru na Heron |
souprava na mostě mezi South Quay a Heron Quays |
pohled od West India Quay na zhlaví. Trať doleva odpočuje na Westferry,
zprava přijíždí vlak od Poplaru |
|
|
Mapa londýnského metra - Londýn je skutečně protkaný, tratě provozuje několik
společností a vlaky jezdí v několika úrovních nad sebou. Časté jsou vícekolejné
a uzlové (pokud se tomu tak dá říkat) stanice. Je běžné, že po jedné trati
projíždí více různých linek. Napočítal jsem celkem 13 různých linek, některé
mají i více koncových bodů. Circle line je zvláštní tím, že projíždí centrem
města dokola, Dockland Light Railway je zase plně nadzemní trať s automatickým
vedením vlaků. Obvykle těsně pod zemí projíždí tratě National Rail (klasická
železnice). Na tuto trať je také napojený Heathrow Expres mezi letištěm
Heathrow a stanicí Paddington, což je vysokorychlostní (160km/h) expres.
Na periferii města jsou trasy metra obvykle vedené po povrchu. |
Nafotil: Ondřej Vitous
|
|
|
|
|