Pankrác
PNkol1.jpg
1 kolej
PNkol2.jpg
2 kolej
PNEsmerBD(kol1vpravo).jpg
eskalátor směr Budějovická
PNEsmerPP(kol2vpravo).jpg
eskalátor směr Pražského povstání
PN-nastvariabil_smerovkakE.jpg
směrovka na nástupišti
PN-vestvpreduvystvzaduvstup.jpg
vestibul
PN-veststanDS-PM.jpg
stanovistě dozorčího ve vestibulu
PN-podchod.jpg
podchod
PN-podchvpreduvystvzaduvstup.jpg
podchod
PN-podchvystsmerPP.jpg
výstup směr Pražského povstání
PN-podchvystsmerBD.jpg
výstup směr Budějovická
PNvstupdopodchodBD.jpg
vstup do podchodu od Budějovické
Nafotil: Jan Krblich, léto 2002
P1010003.JPG
pohled z kabiny
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
P1010004.JPG
uzavřený vstup do stanice
P1010005.JPG
uzavřený vstup do stanice
P1010006.JPG
uzavřený vstup do stanice
P1010010.JPG
uzavřený vstup do stanice
P1010009.JPG
orientace náhradní dopravy
P1010008.JPG
eskalátor
Nafotil: Michal Kuty, asistence: Tomáš Rejdal, 15.11.2003
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Informace o stanici
Původní název 
 Mládežnická
Navrhovaný název 
 
Zahájení provozu ve  stanici 
 9.5.1974
Umístění 
 podél ulice Na Pankráci (Praha 4)
Typ stanice 
 hloubená, založená v otevřené stavební jámě, hluboké 17 m, zajištěné  záporovým pažením
Konstrukce stanice 
 monolitická rámová s vnitřními sloupy probíhajícími všemi podlažími
Délka stanice 
 232,2 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 14,0 m
Nástupiště 
 šířka 10,2 m, výška 3,3 m, s dvěma řadami sloupů
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 mramorové desky
Vestibuly 
 v nejvyšším podlaží s dvěma dvojicemi eskalátorů na výšku 9,1 m, umístěnými  uprostřed nástupiště
Další prostory  stanice 
 služební a provozní prostory ve dvou podlažích nad nástupištěm v počtu 94
 za stanicí vybudována odbočka dříve uvažovaného rozvětvení trasy
Obestavěný  prostor 
 47 742 m3
Stavební náklady 
 80 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 10 400, z toho nástup 6 300, výstup 4 100
Projektoval 
 Interprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Zdeněk Štolfa
Umělecká díla 
 skleněná stěna vestibulu: ak. soch. Benjamin Hejlek, ak. soch. Vladimír Burant
Hlavní  stavbyvedoucí 
 ing. Václav Matyáš
Návazná doprava 
 autobusy MHD v ulici Budějovická
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět