Hlavní nádraží | |||||
1 kolej |
2 kolej |
pohled od koleje 2 na kolej 1 |
2 kolej - neobsazené stanoviště dozorčího |
Eskalátor 018 z nástupiště u koleje 2 |
|
jedno z pevných schodišť |
Eskalátor 019 z nástupiště u koleje 2 |
Eskalátor 021 z nástupiště u koleje 1 |
vstup u Eskalátoru 021 ke koleji 1 |
zrušené stanoviště dozorčího u eskalátoru 021 |
|
odbavovací hala ČD nad stanicí |
vstup u stanoviště dozorčího |
||||
Nafotil: Nafotil: Jan Krblich
|
|||||
pohled směrem ke stanici Muzeum |
pohled směrem ke stanici Muzeum |
pohled směrem ke stanici Muzeum |
před stanicí |
zamýšlené větvení trasy mezi Muzeum a Hlavním nádr. u 2 koleje |
|
Zamýšlené větvení z druhé strany |
Zamýšlené větvení trasy mezi Muzeum a Hlavním nádr. u 2 koleje |
||||
Nafotil: Drak, 03.2003
|
|||||
pohled z kabiny |
pohled z kabiny |
pohled z kabiny |
|||
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
|
|||||
Starší plánek v odbavovací hale ČD |
|||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 18.3.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
9.5.1974 | ||||
Umístění
|
pod odbavovací halou ČD Praha-hlavní nádraží
ve Vrchlického sadech (Praha 1)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, založená v otevřené
jámě, zajištěná z části záporovým pažením, z části podzemní stěnou
|
||||
Konstrukce
stanice
|
jednopodlažní železobetonový rám se středními
sloupy mezi kolejemi
|
||||
Délka stanice
|
112,4 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
6,50 m | ||||
Nástupiště
|
boční, o šířce 2 x 8,0 m a výšce 4,75 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
mramorové desky | ||||
Vestibuly
|
společný s odbavovací halou nádraží ČD, s výstupem z obou hlavních nástupišť pevnými schody a eskalátory na výšku 4,8 m | ||||
Další
prostory stanice
|
služební a provozní místnosti před a za nástupištěm v počtu 96 | ||||
Obestavěný
prostor
|
47 695 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
61,8 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 17 300, z toho nástup 5 400, výstup 11 900 | ||||
Projektoval
|
PÚDIS Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Jiří Trnka
|
||||
Umělecká
díla
|
žádná | ||||
Návrh odbavovací haly ČD
|
ing. arch. Josef Douda, ing. arch. Jan Šrámek, ing. arch. Jan Bočan, ing. arch. Alena Šrámková | ||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Ladislav Růžička: stanice metra, ing. Petr Stejskal: odbavovací hala ČD | ||||
Návazná
doprava
|
nádraží ČD | ||||
tramvaje v ulici Bolzanova | |||||
parkoviště osobních vozů nad stropem odbavovací haly ČD | |||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||