Florenc C
FRckol1.jpg
1 kolej
FRckol2.jpg
2 kolej
FRcstanDS.jpg
stanoviště dozorčího
FRckol2svlakem.jpg
2 kolej s vlakem
FRcnast.jpg
nástupiště
FRcprestEhorni(uzavr).jpg
přestup na béčko - ještě se zbytky bahna z povodní
FRcnast-uzavr_vyst_Tesnov.jpg
po povodních uzavřený výstup Těšnov
FRcnast-vyst_Florenc.jpg
výstup směr jižní vestibul
FRcschzvest_Florenc.jpg
jižní vestibul
FRcstanDS-PM_Flo(v rekonstr).jpg
stanoviště dozorčího ve vestibulu
FRcvest_Florenc_vystavaPOVODEN.jpg
výstava o povodni
FRcvstupzpodch_Florenc.jpg
vstup z podchodu do stanice
FRcpodch-Evoprave.jpg
podchod
FRcpodchvrekonstrukci.jpg
podchod
Nafotil: Jan Krblich, 20.2.2003
Florenc_C.JPG
nástupiště
P1010022.JPG
kolejiště
P1010024.JPG
spojka na trasu B
P1010042_1kolej.JPG
1 kolej
P1010047.JPG
příjezd do stanice Florenc
P1010048.JPG
křížení
P1010049.JPG
křížení
P1010052.JPG
křížení
P1010053.JPG
křížení
P1010002.JPG
křížení
P1010004.JPG
Florenc
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
PICT0200.JPG
Tady je krásně vidět jak 1.kolej (vpravo) podchází spojku B-C (uprostřed). Pohled směr Vltavská.
PICT0199.JPG
Lokotraktor ve stanici
Nafotil: Drak
kriz1.jpg
výměna pohyblivých schodů směr trasa B
kriz2.jpg
kriz2.jpg
kriz3.jpg
kriz3.jpg
sok1.jpg
sok1.jpg
sok2.jpg
sok2.jpg
sok3.jpg
sok3.jpg
Nafotil: Tonda Ježek, 10.12.2004
P7203671.JPG
spojka na trasu B - pohled od stanice Florenc C
P7203672.JPG
spojka na trasu B - pohled od stanice Florenc C
Nafotil: Tomáš Rejdal, 20.7.2004
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii
Informace o stanici
Původní název 
 Sokolovská
Zahájení provozu  ve  stanici 
 9.5.1974
Umístění 
 pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici (Praha 8)
Typ stanice 
 hloubená, do roku 1984 dočasně koncová, od roku 1985 přestupní, založená ve  stavební jámě, zajištěné konstrukčními podzemními stěnami 6 m pod hladinou  podzemní vody
Konstrukce stanice 
 dvou - až třípodlažní, železobetonová, strop z prefabrikovaných nosníků, z menší  části monolitický předpínaný, rozpěrný mezistrop se spřaženými ocelovými  nosníky
Délka stanice 
 222 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 9,35 m
Nástupiště 
 šířka 10,2 m, výška 3,25 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 mramorové desky
Vestibuly 
 východní s výstupem do podchodu pevným schodištěm na výšku 4,15 m
 západní povrchový v ulici Sokolovská s trojicí eskalátorů
Další prostory  stanice 
 provozní a služební místnosti v počtu 101
 kolejové křížení za stanicí
 podchod pod křižovatkou ulic Křižíkova a Švermovy sady s pěti výstupy na uliční  úroveň
Obestavěný  prostor 
 89 834 m3
Stavební náklady 
 210,1 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 47 200, z toho nástup 12 500, výstup 19 600,  přestup 15 100
Projektoval 
 Interprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Vladimír Uhlíř
Umělecká díla 
 mozaika v podchodu: prof. ak. mal. Oldřich Oplt ve spolupráci s H. Ballardinim
Hlavní  stavbyvedoucí 
 Ludvík Kváš
Návazná doprava 
 nádraží ČSAD Praha-Florenc
 tramvaje v ulici Sokolovská a Na poříčí
 autobusy MHD v ulici Ke Štvanici a Křižíkova
Rekonstrukce  stanice po 
povodích 2002
 
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět