Florenc C | |||||
1 kolej |
2 kolej |
stanoviště dozorčího |
2 kolej s vlakem |
nástupiště |
|
přestup na béčko - ještě se zbytky bahna z povodní |
po povodních uzavřený výstup Těšnov |
výstup směr jižní vestibul |
jižní vestibul |
stanoviště dozorčího ve vestibulu |
|
výstava o povodni |
vstup z podchodu do stanice |
podchod |
podchod |
||
Nafotil: Jan Krblich, 20.2.2003
|
|||||
nástupiště |
kolejiště |
spojka na trasu B |
1 kolej |
příjezd do stanice Florenc |
|
křížení |
křížení |
křížení |
křížení |
křížení |
|
Florenc |
|||||
Nafotil: Michal Kuty, 10.2003
|
|||||
Tady je krásně vidět jak 1.kolej (vpravo) podchází spojku B-C (uprostřed). Pohled směr Vltavská. |
Lokotraktor ve stanici |
||||
Nafotil: Drak
|
|||||
výměna pohyblivých schodů směr trasa B |
kriz2.jpg |
kriz3.jpg |
sok1.jpg |
sok2.jpg |
|
sok3.jpg |
|||||
Nafotil: Tonda Ježek, 10.12.2004
|
|||||
spojka na trasu B - pohled od stanice Florenc C |
spojka na trasu B - pohled od stanice Florenc C |
||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 20.7.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
Sokolovská
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
9.5.1974 | ||||
Umístění
|
pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici
(Praha 8)
|
||||
Typ stanice
|
hloubená, do roku 1984 dočasně
koncová, od roku 1985 přestupní, založená ve stavební jámě, zajištěné
konstrukčními podzemními stěnami 6 m pod hladinou podzemní vody
|
||||
Konstrukce
stanice
|
dvou - až třípodlažní, železobetonová, strop
z prefabrikovaných nosníků, z menší části monolitický předpínaný,
rozpěrný mezistrop se spřaženými ocelovými nosníky
|
||||
Délka stanice
|
222 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
9,35 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 10,2 m, výška 3,25 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
mramorové desky | ||||
Vestibuly
|
východní s výstupem do podchodu pevným schodištěm na výšku 4,15 m | ||||
západní povrchový v ulici Sokolovská s trojicí
eskalátorů
|
|||||
Další
prostory stanice
|
provozní a služební místnosti v počtu 101 | ||||
kolejové křížení za stanicí
|
|||||
podchod pod křižovatkou ulic Křižíkova a Švermovy sady s pěti výstupy na uliční úroveň | |||||
Obestavěný
prostor
|
89 834 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
210,1 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 47 200, z toho nástup 12 500, výstup 19 600, přestup 15 100 | ||||
Projektoval
|
Interprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Vladimír Uhlíř
|
||||
Umělecká
díla
|
mozaika v podchodu: prof. ak. mal. Oldřich
Oplt ve spolupráci s H. Ballardinim
|
||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
Ludvík Kváš | ||||
Návazná
doprava
|
nádraží ČSAD Praha-Florenc | ||||
tramvaje v ulici Sokolovská a Na poříčí | |||||
autobusy MHD v ulici Ke Štvanici a Křižíkova | |||||
Rekonstrukce stanice po
povodích 2002 |
|||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||