Národní třída
P5220059.JPG
střední loď
P5220063.JPG
nástupiště
P5220064.JPG
spojovací tunel mezi kolejemi
Nafotil: Michal Kuty, 22.5.2004
nartrida_1.jpg
vlak ve stanici
nartrida_2.jpg
spojovací tunel mezi kolejemi
nartrida_3.jpg
střední loď
nartrida_4.jpg
vlak ve stanici
nartrida_5.jpg
vlak ve stanici
Nafotil: Michal Kuty
nartrida.jpg
pohled z kolejiště
Nafotil: Tomáš Rejdal
nar.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii
Informace o stanici
Původní název 
 -
Navrhovaný název 
 Purkyňova
Zahájení provozu  ve  stanici 
 2.11.1985
Umístění 
 pod ulicí M. Rettigové mezi ulicemi Spálenou a Vladislavovou, s vestibulem  za obchodním centrem Tesco
Typ stanice 
 ražená pilířová unifikovaná
Konstrukce stanice 
 trojlodní se zkráceným středním tunelem na 65 m, přecházejícím v přestupovou  chodbu délky 69 m; na nástupiště vede 15 párů  prostupů, ostění je smontováno ze  železobetonových tybinků;  možnost výstavby druhého eskalátorového tunelu s  vestibulem v prostoru křižovatky ulice Jungmannova - Vodičkova
Délka stanice 
 111,5 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 30,9 m
Nástupiště 
 šířka 18,06 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 tabule vrstveného plochého skla Connex se zlatou fólií
Vestibuly 
 povrchový, železobetonový monolitický skelet s prosklenými stěnami  a  dvěma výstupy; v eskalátorovém tunelu jsou tři eskalátory délky 75,4 m na výšku  37,7 m
Další prostory  stanice 
 provozní a služební místnosti v technologickém tunelu před stanicí, dlouhém 
 124,5 m, strojovna eskalátorů pod vestibulem
 celkový počet místností 117
Obestavěný  prostor 
 53 284 m3
Stavební náklady 
 344 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 v r. 1986 v ranní špičce celkem 6 000, z toho nástup 900, výstup 5 100
Projektoval 
 DP-Metroprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Rada Mirvaldová-Staňková
Umělecká díla 
 skleněná reliéfní stěna vestibulu: ak. mal. Stanislav Libenský
 fontána: ak. soch. Pavel Trnka, ing. arch. Zbyněk Kabelík
Hlavní  stavbyvedoucí 
 ing. Pavel Bezděk
Návazná doprava 
 tramvaje ve Spálené ulici
 přímá obsluha centra města
Rekonstrukce  stanice po 
povodích 2002
 
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět