Národní třída | |||||
střední loď |
nástupiště |
spojovací tunel mezi kolejemi |
|||
Nafotil: Michal Kuty, 22.5.2004
|
|||||
vlak ve stanici |
spojovací tunel mezi kolejemi |
střední loď |
vlak ve stanici |
vlak ve stanici |
|
Nafotil: Michal Kuty
|
|||||
pohled z kolejiště |
|||||
Nafotil: Tomáš Rejdal
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
-
|
||||
Navrhovaný
název
|
Purkyňova
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
2.11.1985 | ||||
Umístění
|
pod ulicí M. Rettigové mezi ulicemi
Spálenou a Vladislavovou, s vestibulem za obchodním centrem
Tesco
|
||||
Typ stanice
|
ražená pilířová unifikovaná
|
||||
Konstrukce
stanice
|
trojlodní se zkráceným středním
tunelem na 65 m, přecházejícím v přestupovou chodbu délky 69
m; na nástupiště vede 15 párů prostupů, ostění je smontováno ze
železobetonových tybinků; možnost výstavby druhého eskalátorového
tunelu s vestibulem v prostoru křižovatky ulice Jungmannova - Vodičkova
|
||||
Délka stanice
|
111,5 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
30,9 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 18,06 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
tabule vrstveného plochého skla Connex se zlatou fólií | ||||
Vestibuly
|
povrchový, železobetonový monolitický skelet
s prosklenými stěnami a dvěma výstupy; v eskalátorovém
tunelu jsou tři eskalátory délky 75,4 m na výšku 37,7 m
|
||||
Další
prostory stanice
|
provozní a služební místnosti
v technologickém tunelu před stanicí, dlouhém
124,5 m, strojovna eskalátorů pod vestibulem |
||||
celkový počet místností 117 | |||||
Obestavěný
prostor
|
53 284 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
344 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 6 000, z toho nástup 900, výstup 5 100 | ||||
Projektoval
|
DP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Rada Mirvaldová-Staňková
|
||||
Umělecká
díla
|
skleněná reliéfní stěna vestibulu:
ak. mal. Stanislav Libenský
|
||||
fontána: ak. soch. Pavel Trnka, ing. arch. Zbyněk Kabelík | |||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
ing. Pavel Bezděk | ||||
Návazná
doprava
|
tramvaje ve Spálené ulici | ||||
přímá obsluha centra města
|
|||||
Rekonstrukce stanice po
povodích 2002 |
|||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||