Křížíkova
P1010049.JPG
prostory stanice
P1010048.JPG
souprava ve stanici
P1010053.JPG
souprava ve stanici
P1010047.JPG
souprava ve stanici
P1010054.JPG
prostory stanice
P1010045.JPG
nápis za kolejištěm
P1010046.JPG
prostup ve stanici
P1010042.JPG
prostory stanice
P1010044.JPG
prostory stanice
P1010043.JPG
prostory stanice
P1010041.JPG
eskalátor do stanice
P1010040.JPG
vestibul
P1010039.JPG
informace
   
Nafotil: Michal Kuty, 11.9.2003
P2270456.JPG
nápis za kolejištěm
P2270457.JPG
prostory stanice
P2270459.JPG
střední loď
P2270461.JPG
prostory stanice
P2270462.JPG
prostory stanice
P2270463.JPG
prostup
Nafotil: Tomáš Rejdal, 27.2.2004
lpohled.jpg
letecký pohled
Letecký pohled: Gefos a.s.
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii
Informace o stanici
Původní název 
 -
Navrhovaný název 
 Karlín
Zahájení provozu  ve  stanici 
 22.11.1990
Umístění 
 v prostoru pod ulicí Křižíkova a Thámova a bloky přilehlých domů v Karlíně (Praha 8)
Typ stanice 
 ražená pilířová unifikovaná
Konstrukce stanice 
 trojlodní se zkrácenou střední lodí, 7 páry prostupů a ostěním montovaným ze  železobetonových tybinků; na střední loď navazuje zasunutý technologický tunel;  celková délka 212 m
Délka stanice 
 111 m
Hloubka středu  nástupiště pod  terénem 
 34,8 m
Nástupiště 
 šířka 18,06 m
Obklad stěn v  prostoru  nástupiště 
 tabulové sklo Connex hnědočervené barvy
Vestibuly 
 nadzemní část zastřešena ocelovou konstrukcí se světlíky, podzemní železobetonová  část založena v jámě pod ochranou rozpíraných podzemních stěn; úroveň podlahy  vestibulu 3,6 m pod uliční úrovní, trojice eskalátorů na nástupiště délky 37 m na  výšku 26 m
Další prostory  stanice 
 technologický tunel
 strojovna eskalátorů pod vestibulem
 celkový počet místností: 110
Obestavěný  prostor 
 78 400 m3
Stavební náklady 
 353 miliónů Kč
Obrat cestujících 
 -
Projektoval 
 DP-Metroprojekt Praha
Architektonické  řešení 
 ing. arch. Anna Hübschmannová
Umělecká díla 
 žádná
Hlavní  stavbyvedoucí 
 Petr Lipčák, Karel Šilha, ing. Petr Hudec
Návazná doprava 
 tramvaje na Sokolovské třídě
Zdroj: www.metroprojekt.cz
 
Zpět