Křížíkova | |||||
prostory stanice |
souprava ve stanici |
souprava ve stanici |
souprava ve stanici |
prostory stanice |
|
nápis za kolejištěm |
prostup ve stanici |
prostory stanice |
prostory stanice |
prostory stanice |
|
eskalátor do stanice |
vestibul |
informace |
|||
Nafotil: Michal Kuty, 11.9.2003
|
|||||
nápis za kolejištěm |
prostory stanice |
střední loď |
prostory stanice |
prostory stanice |
|
prostup |
|||||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 27.2.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
- | ||||
Navrhovaný
název
|
Karlín
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
22.11.1990 | ||||
Umístění
|
v prostoru pod ulicí Křižíkova a Thámova a bloky
přilehlých domů v Karlíně (Praha 8)
|
||||
Typ stanice
|
ražená pilířová unifikovaná
|
||||
Konstrukce
stanice
|
trojlodní se zkrácenou střední lodí, 7 páry prostupů
a ostěním montovaným ze železobetonových tybinků; na střední loď
navazuje zasunutý technologický tunel; celková délka 212 m
|
||||
Délka stanice
|
111 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
34,8 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 18,06 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
tabulové sklo Connex hnědočervené barvy | ||||
Vestibuly
|
nadzemní část zastřešena ocelovou konstrukcí
se světlíky, podzemní železobetonová část založena v jámě pod ochranou
rozpíraných podzemních stěn; úroveň podlahy vestibulu 3,6 m pod
uliční úrovní, trojice eskalátorů na nástupiště délky 37 m na výšku
26 m
|
||||
Další
prostory stanice
|
technologický tunel
|
||||
strojovna eskalátorů pod vestibulem | |||||
celkový počet místností: 110 | |||||
Obestavěný
prostor
|
78 400 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
353 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
- | ||||
Projektoval
|
DP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Anna Hübschmannová
|
||||
Umělecká
díla
|
žádná
|
||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
Petr Lipčák, Karel Šilha, ing. Petr Hudec | ||||
Návazná
doprava
|
tramvaje na Sokolovské třídě | ||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||