Florenc B | |||||
nástupiště |
nástupiště |
souprava 81-71 ve stanici |
souprava 81-71 ve stanici |
nástupiště |
|
přímý výstup |
přímý výstup |
||||
Nafotil: Michal Kuty, 11.9.2003
|
|||||
prostory stanice |
nástupiště |
Chybějící písmenko |
|||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 7.5.2004
|
|||||
060.jpg |
061.jpg |
P1010105.jpg |
P1010108.jpg |
P1010102.jpg |
|
P1010098.jpg |
P1010099.jpg |
||||
Nafotil: David Jančík, 2004
|
|||||
Florenc |
piktogramy |
nástupiště |
Florenc |
Florenc |
|
nástupiště |
|||||
Nafotil: Michal Kuty
|
|||||
střední loď |
přestup na trasu C |
přestup na trasu C |
přestup na trasu B |
přestup na trasu C |
|
přestup na trasu C |
přestup na trasu C |
přestup na trasu B |
přestup na trasu C |
přestup na trasu C |
|
vestibul pod stanicí Florenc C |
eskalátory na Florenc C |
přestup na trasu B |
sklad ve stanici |
||
Nafotil: Michal Kuty, 27.2.2004
|
|||||
uzavřený přestup na linku C |
2333 ve stanici |
nově vylepený navigační systém v souvislosti s přestupem přes společný vestibul |
|||
Nafotil: Tomáš Rejdal, 21.11.2004
|
|||||
letecký pohled |
|||||
Letecký pohled: Gefos a.s.
|
|||||
Tato stanice byla poškozena povodní, další fotky naleznete v povodňové fotogalerii | |||||
Informace o stanici
|
|||||
Původní
název
|
Sokolovská
|
||||
Zahájení provozu ve
stanici
|
2.11.1985 | ||||
Umístění
|
pod sady a ulicí Na poříčí (Praha 8)
|
||||
Typ stanice
|
ražená, sloupová, přestupní, dočasně
koncová do roku 1990
|
||||
Konstrukce
stanice
|
trojlodní s převýšenou střední lodí, 23 páry
prostupů a ostěním montovaným z litinových tybinků, s možností
vybudování druhého výstupního eskalátorového tunelu s vestibulem
v ulici Na poříčí; přestupní tunel se 4 eskalátory na výšku 18,8
m má průměr 9,1 m
|
||||
Délka stanice
|
109,5 m
|
||||
Hloubka
středu nástupiště pod terénem
|
39,0 m | ||||
Nástupiště
|
šířka 16,06 m | ||||
Obklad
stěn v prostoru nástupiště
|
glazované keramické tvarovky | ||||
Vestibuly
|
povrchový s pěti podzemními podlažími, spojený
s nástupištěm lomeným tunelem; horní 3 eskalátory překonávají
výšku 18,75 m, dolní 17,6 m, sousedí s druhým (severním) vestibulem
stanice trasy C; jejich monolitická železobetonová konstrukce byla
založena v jámě zajištěné kotvenými podzemními stěnami pod hladinou
podzemní vody
|
||||
Další
prostory stanice
|
v technologickém tunelu před stanicí, dlouhém
133,5 m
|
||||
počet služebních a provozních místností 179 | |||||
Obestavěný
prostor
|
117 154 m3 | ||||
Stavební
náklady
|
560 miliónů Kč | ||||
Obrat
cestujících
|
v r. 1986 v ranní špičce celkem 47 200, z toho nástup 12 500, výstup 19 600, přestup 15 100 | ||||
Projektoval
|
DDP-Metroprojekt Praha | ||||
Architektonické
řešení
|
ing. arch. Vladimír Uhlíř
|
||||
Umělecká
díla
|
vertikální plastika času: nár. umělec Rudolf
Svoboda
|
||||
úprava Švermových sadů s fontánou: ak. mal. Martin Sladký, ing. arch. Jiří Lasovský | |||||
Hlavní stavbyvedoucí
|
Petr Lipčák | ||||
Návazná
doprava
|
tramvaje v ulici Sokolovská | ||||
autobusy v ulici Ke Štvanici | |||||
Ústřední autobusové nádraží ČSAD Praha-Florenc | |||||
Rekonstrukce stanice po
povodích 2002 |
|||||
Zdroj: www.metroprojekt.cz
|
|||||
|
|||||