Typ Ečs a 81-71
|
Rozměrové a váhové parametry
|
|
typ Ečs*)
|
typ 81-717.1 čelní
|
typ 81-714.1 vložené
|
délka vozu přes spřáhlo |
mm |
19 206 |
19 206 |
19 206 |
délka skříně |
mm |
18 810 |
18 810 |
18 810 |
šířka skříně |
mm |
2 712 |
2 712 |
2 712 |
výška nezatíženého vozidla od TK |
mm |
3 662 |
3 662 |
3 662 |
vzdálenost otočných čepů |
mm |
12 600 |
12 600 |
12 600 |
rozchod |
mm |
1 435 |
1 435 |
1 435 |
rozvor podvozku |
mm |
2 100 |
2 100 |
2 100 |
systém uspořádání pojezdu |
|
Bo+Bo |
Bo+Bo |
Bo+Bo |
Obsaditelnost |
|
|
|
|
počet míst k sezení |
osob |
42 |
42 |
44 |
počet míst k stání |
osob |
220 |
218 |
233 |
max.obsaditelnost (8 osob/m2) |
osob |
262 |
260 |
277 |
průměrná obsaditelnost |
osob |
175 |
175 |
175 |
Hmotnosti |
|
|
|
|
hmotnost prázdného vozu |
kg |
32 500 ±3% |
33 500±3% |
33 000±3% |
Jízdní parametry |
|
|
|
|
maximální rychlost provozní |
km/h |
80 |
80 |
80 |
maximální zrychlení (0-26 km/h) |
m/s2 |
1,15 – 1,20 |
1,20 |
1,20 |
střední zpoždění |
m/s2 |
1 |
1 |
1 |
Trakční parametry pohonu |
|
|
|
|
trakční napětí |
VDC |
750 |
750 |
750 |
každá náprava má trakční motor |
kW |
72 |
110 |
110 |
typ trakčního motoru |
DK |
114A |
117V |
117V |
jmenovitý výkon trakčního motoru |
kW |
72 |
110 |
110 |
systém řízení |
|
mnohočlenné s dálkovým
ovládáním + ARS |
Druhy brzd |
|
|
|
|
provozní |
|
elektrodynamická + pneumatická |
parkovací |
|
ruční |
střadačová |
střadačová |
počet brzděných náprav |
|
4 |
4 |
4 |
* provoz ukončen k 30.6.1997
– nyní jezdí pouze příležitostně (výročí, oslavy apod.)
|
Vozy rekonstruované typu
81-71M
|
Rozměrové a váhové parametry
|
|
2Mt1
|
3Mt1
|
4Mt1
|
čelní
|
vložené
|
vložené
|
délka vozu přes spřáhla |
mm |
19 398 |
19 210 |
19 210 |
šířka skříně |
mm |
2 712 |
2 712 |
2 712 |
výška vozu |
mm |
3 662 |
3 662 |
3 662 |
výška podlahy nad TK, nezatíž. stav |
mm |
1 208 |
1 208 |
1 208 |
vzdálenost otočných čepů |
mm |
12 600 |
12 600 |
12 600 |
rozchod |
mm |
1 435 |
1 435 |
1 435 |
rozvor podvozku |
mm |
2 100 |
2 100 |
2 100 |
systém uspořádání pojezdu |
|
Bo + Bo |
Bo + Bo |
Bo + Bo |
Obsaditelnost |
|
|
|
|
počet míst k sezení |
osob |
38 |
48 |
48 |
počet míst k stání (8 osob/m2) |
osob |
216 |
218 |
218 |
počet míst pro invalidní vozíky |
|
4 |
|
|
průměrná obsaditelnost |
osob |
175 |
175 |
175 |
Hmotnosti |
|
|
|
|
hmotnost prázdného vozu |
kg |
32 000 |
31 000 |
31 000 |
hmotnost na nápravu |
kg |
8 000 |
7 750 |
7 750 |
Jízdní parametry |
|
|
|
|
maximální rychlost provozní |
km/h |
80 |
80 |
80 |
maximální zrychlení (5-28 km/h) |
m/s2 |
1,30 |
1,30 |
1,30 |
střední zpoždění provozní brzdy |
m/s2 |
0,93 |
0,93 |
0,93 |
nouzové brzdy |
m/s2 |
1,15 |
1,15 |
1,15 |
Trakční parametry pohonu |
|
|
|
|
trakční napětí |
VDC |
750 |
750 |
750 |
každá náprava má trakční motor*) |
|
DK 117V |
DK 117V |
DK 117V |
typ trakčního motoru |
|
stejnosměrný s cizím
buzením |
jmenovitý výkon trakčního motoru |
kW |
110 |
110 |
110 |
jmenovité napětí |
V |
375 |
375 |
375 |
jmenovitý proud hodinový |
A |
330 |
330 |
330 |
systém řízení |
|
po vlakové komunikační síti |
Druhy brzd |
|
|
|
|
provozní |
|
elektrodynam. s dobržď.
brzdou pneumat. |
pneumatická |
|
|
|
|
elektropneumatická |
|
|
|
|
parkovací - střadačová |
|
|
|
|
Pětivozová souprava je provozně
nedělitelnou jednotkou.
Je uvedeno nové výrobní typové označení tak, jak je zavedla Škoda
Plzeň.
Odlišnosti ve vybavení jednotlivých typů vozů:
vůz 2Mt1 – řídící vůz – první a pátý vůz, elektrický motorový
vůz s kabinou strojvedoucího s trakčním kontejnerem, vozovou baterií,
vozovým počítačem, tachografem a zabezpečovacím zařízením MATRA.
vůz 3Mt1 – třetí vůz, elektrický motorový vůz s trakčním kontejnerem,
vozovým počítačem a vozovou baterií.
vůz 4Mt1 – vložený vůz – druhý a čtvrtý vůz, elektrický motorový
vůz s trakčním kontejnerem, vozovým počítačem a kompresorovým
soustrojím.
Poznámka:
* jedná se o původní motory po rekonstrukci v podniku
Škoda Trakční motory
|
Vozy typu M1
|
Rozměrové a váhové parametry
|
|
M1.1
|
M1.2
|
M1.3
|
čelní
|
vložené
|
vložené
|
délka vozu přes spřáhla |
mm |
19 521 |
19 206 |
19 206 |
šířka skříně |
mm |
2 712 |
2 712 |
2 712 |
výška vozu |
mm |
3 670 |
3 670 |
3 670 |
výška podlahy nad TK při funkčním vzduchovém
vypružení |
mm |
1 150 |
1 150 |
1 150 |
výška podlahy nad TK na nouzovém vypružení |
mm |
1 125 |
1 125 |
1 125 |
vzdálenost středů podvozků |
mm |
12 600 |
12 600 |
12 600 |
rozchod |
mm |
1 435 |
1 435 |
1 435 |
rozvor podvozku |
mm |
2 100 |
2 100 |
2 100 |
systém uspořádání pojezdu |
|
Bo + Bo |
Bo + Bo |
Bo + Bo |
Obsaditelnost |
|
|
|
|
počet míst k sezení osob/vlak |
|
|
224 |
|
počet míst k stání (8 osob/m2)
vlak |
|
|
1 240 |
|
počet míst pro invalidní vozíky |
|
2 |
0 |
0 |
průměrná obsaditelnost |
|
200 |
200 |
200 |
Hmotnosti |
|
|
|
|
hmotnost prázdného vozu |
kg |
27 900 |
25 900 |
25 600 |
hmot. na nápravu max. prázdný vůz |
kg |
|
7 200 |
|
Jízdní parametry |
|
|
|
|
maximální rychlost provozní |
km/h |
80 |
80 |
80 |
maximální zrychlení (0-30 km/h) |
m/s2 |
1,3 |
1,3 |
1,3 |
střední zpoždění provoz. brzdy |
m/s2 |
1 |
1 |
1 |
střední zpoždění nouzové brzdy |
m/s2 |
0,94 |
0,94 |
0,94 |
Trakční parametry pohonu |
|
|
|
|
trakční napětí |
VDC |
750 |
750 |
750 |
každá náprava má trakční motor |
|
|
BASu 5529/4 |
|
typ trakčního motoru |
|
třífáz. asynchronní čtyřpólový
s kotvou nakrátko |
jmenovitý výkon trakčního motoru |
kW |
160 |
160 |
160 |
jmenovité napětí při 64 Hz |
VAC |
560 |
560 |
560 |
jmenovitý proud hodinový |
A |
199 |
199 |
199 |
systém řízení |
|
po vlakové komunikační síti |
Druhy brzd |
|
|
|
|
elektrodynamická provozní
brzda |
|
|
|
|
elektropneumatická –
provozní (při poruše elektrodynamické), dobržďovací a nouzová brzda |
|
|
|
|
parkovací - střadačová |
|
|
|
|
Pětivozová souprava je provozně
nedělitelnou jednotkou. El. jednotka je sestavena ze dvou vozů
čelních M1.1, dvou vozů M1.2 a jednoho vozu M1.3. Všechny vozy
mají samostatnou trakční a brzdovou výstroj – trakční měniče s
regulací, trakční podvozky, brzdové obvody.
Jednotlivé vozy se odlišují:
Vůz M1.1 – stanoviště strojvedoucího, zdroj palubního napětí +
baterie, tachograf, zabezpečovací zařízení MATRA.
Vůz M1.2 – zdroj tlakového vzduchu (kompresor)
Vůz M1.3 – nemá vybavení vozů M1.1, M1.2, je však vybaven centrálním
řídícím počítačem
|
|